zaterdag 13 februari 2010

Dag 10

Ritme een beetje in de war. 02:30 is níet een goede bedtijd als je ook nog andere plannen hebt voor de volgende dag...
Was echter té lekker bezig. Tja.... 
Ben nu nog ( of alweer) nu slaperig.


Caylus gaat gebukt onder sneeuw een de dorpelingen alhier klagen over de kou. Zelfs voor deze taaie Franse medemensen blijkt het een barre winter waar ze wel klaar mee zijn.


Werk van de weeromstuit met een muts op. En ja, ben ook overstag met "long johns". Naar het schijnt is lijden goed voor de kunst, maar of het ook goed is voor de kunstenaar?


Werk ondertussen aan 2 ogenschijnlijk heel verschillende series. Natuurlijk allereerst de tekst serie met al die geweldige teksten over kweken. Hoe meer ik me erin verdiep hoe groter en intenser ik de aanpak van dit onderwerp  voor me zie! 


Meende, althans vóór dat ik vertrok, dat ik in DRAW juist een soort afrondend werk zou gaan maken om eens punt te zetten achter het avontuur. Althans, de 1e fase. Merk nu dat ik juist enorm opwarm ( niet ook letterlijk helaas), al met al nog maar net ben begonnen en dat ik het nu pas écht vast heb!
Heb een goed beeld nu hoe ik het kan gaan presenteren, en dat is al fijn!


Daarnaast teken ik de meest uitgebeende landschappen die ik ooit heb getekend. Voor mij raken die het onderwerp Vertrouwen Verbeeld, maar gaan ze ook verder en stellen ze mij een essentiële vraag over wat een mens nodig heeft aan zijn horizon om in beweging te blijven . Hoe verhoudt je je tot de micro en macro wereld binnen en buiten.


onaffe tekening ( tenminste dat denk ik nu)


Detail landschap, syberisch krijt + houtskool


Deze tekeningen had ik nooit thuis kunnen maken. Ze vragen érg veel tijd. Waarvan minstens 50% wordt besteed aan kijken en tussen mijn wimpers door turen. Moeilijke werken voor me, ze vragen veel van mijn technische vaardigheden, terwijl ik het daar tegelijkertijd niet over wil hebben in het beeld. De techniek moet er niet toe doen, maar ondergeschikt zijn aan het beeld.


Studio view

Geen opmerkingen:

Een reactie posten