zondag 29 januari 2012

nieuwe reis naar DRAW International, van groei naar bloei!


The new manifest, a taxonomity of trust, 2010, grafiet op papier, 64 x 91 cm

Langzaam langzaam maak ik me op voor mijn vertrek naar het internationale artist in residence centre DRAW International nabij Toulouse. Alle gesprekken, de ontmoetingen en gedachtes die het afgelopen jaar zijn ontstaan binnen het financiële speelveld zijn nu stevig genoeg verankerd om ze weer te gaan (be) tekenen. Natuurlijk; dat doe ik nu ook al in mijn atelier, maar soms heb ik een verdiepende stilte laag zonder ruis nodig om ook mijn tekeningen verder uit te diepen.

In mijn atelier bekeek ik een aantal van mijn tekeningen die ik al heb gemaakt n.a.v mijn observaties binnen de banken en aanverwante organisaties zoals KPMG en bedacht hoe actueel , bv, het bovenstaande werk nog steeds is.

Ik zit er nog immer midden in.

Onderstaand gedicht van Antonio Machado  was mijn baken binnen de reis bij ABN Amro
“Wanderer, your footsteps are the road, and nothing more; wanderer, there is no road, the road is made by walking. By walking one makes the road, and upon glancing behind one sees the path that never will be trod again. Wanderer, there is no road-- Only wakes upon the sea. 

Er is inderdaad geen andere weg , dan de weg die we maken terwijl we lopen. En het is goed te merken dat er op dat pad steeds meer mensen lopen die onderweg durven te zijn, in plaats van bezig zijn met aankomen.
Ondertussen werk ik in mijn atelier aan een nieuwe serie tekeningen die proberen uit te diepen hoe het zicht op het geheel zich verhoud tot het zicht op het deel

Deel, geheel, 2012, syberisch krijt op papier, 45 x 60 cm



Geen opmerkingen:

Een reactie posten