zaterdag 12 maart 2011

Inspiratie, zomaar een lijstje mooooois!

Net wanneer ik bijna ontplof omdat er toch weer teveel op mijn bordje is beland (tja, leuke studie, ambities, ook ten aanzien van mijnn project Kunst op de Koffie en tekeningen in mijn hoofd...) sta ik toch op het juiste ogenblik oog in oog met goede, prikkelende en mindblowing  tekeningen en projecties!

Oog in oog met het wervelende werk van Robbie Cornelissen in het Centraal Museum in Utrecht


Ga het gewoon zien, of luister eerst hier eens naar....

Ik kwam opgeladen en opgetild thuis, maaaarrr, had honger naar méér.

Omdat ik de volgende dag toch in Rotterdam moest zijn voor een interview in het Erasmus MC ( voor mijn KISopleiding) toch ook maar even naar het Boymans gegaan: Gabriel Lesters expo Suspension of Disbelief.

Ik had mijn bedenkingen over het geheel, maar werd toch meegenomen door de film 'The big one".
Absoluut raak.

Maar wat vervolgens mijn dag, nee mijn week helemaal af maakte was de tentoonstelling van Simon Benson bij Galerie Phoebus

 Helemaal stil van.....
 Simon Benson beneden in het souterain bij Phoebus

Zo mooi hoe grafiet op een stuk papier( want dat is het uiteindelijk toch ook) me zo kan inpakken, mee meeneemt naar een wereld waar taal niet afdoende is en waar beeld alles overneemt. Zo kwestbaar en tegelijkertijd zo ijzersterk.


Een werk blijft maar door mijn hoofd zoemen.... €1000,- aftebetalen in 3 jaar.... zal ik?




Zucht




zoooo moooooooi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten