donderdag 4 maart 2010

Dag 29, einde van residence in Frankrijk, vervolg weer in Nederland

En zo zit je dan weer in de Thalys terug naar Nederland. 
Waarom is tijd zo flexibel in mijn beleving? De maand is omgevlogen. 


Dit weekend alleen maar luisteren naar de verhalen van mijn lief en grietjes. Onderwijl genietend van een lokale Eau de Vie de Prune sauvage, wat saucisse canard en fromage cru de brebris.
En dan; weer verder met Vertrouwen Verbeeld. Het komt me soms voor alsof ik me er in Caylus amper echt direct met het thema vertrouwen heb bezig gehouden.


Al tekenend echter heb ik wel degelijk gewerkt aan inzicht, samenhang, betekenis en mijn richting bepalen ten opzichte van het onderwerp in het algemeen en mijn eigen specifieke verhouding en standpunt er toe. Alleen, natuurlijk via de omweg van beeld. Mijn beeld.
Wat is het toch een wezenlijk onderwerp! Wezenlijk nu (nou ja, eigenlijk altijd!) natuurlijk voor de financiële wereld, maar eigenlijk voor iederéén! Het raakt alles, en zonder vertrouwen zit er onder geen enkel contact een stevige bodem.


Heb nu wel zin het weer te delen op een breder vlak. Gelukkig is daar dan Art Partner. Eind maart organiseren die een grote bijeenkomst over het thema met alle betrokkenen tot nu toe.


De bank Theodoor Gilissen zal de gastheer zijn. En samen met Art Partner, kunstenaar Heidi Linck, regisseur en toneelmaker Andreas Vonder zal ik die dag vertellen wat mij raakt in het onderwerp.


Leuk.


Maar nu eerst nog even 2 uur uit het raam staren en in gedachten de maand nog eens doornemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten