dinsdag 5 januari 2010

Les leren van Glaxo Smith Kline



Vanmiddag in mijn atelier viel de koker om met daarin mijn GSK presentatie 2009. Aan dit concept en plan van aanpak voor een project waar ik afgelopen voorjaar en zomer aan werkte in Zeist bij Glaxo Smith Kline kwam op een suffe manier tamelijk onverwacht een eind. Het was een heel nuttig en zeer welkom project geweest en had verschillende neuzen toch de zelfde kant op gekregen, maar bij de implementatie ervan kreeg men toch wel wat watervrees.
Ik haalde het uit de koker en bekeek het werk waar ik zoveel uur werk in had gestopt! Ineens was ik weer in het moment in Zeist.
En alhoewel de uitkomst niet was waar ik op had ingezet, werd ik er toch heel blij van toen ik het(weer) zag. Om als kunstenaar juist zó dicht tegen andere, jou geheel vreemde, processen aan te mogen "schurken' omdat jouw authenticiteit van zeer toegevoegde waarde is binnen een bedrijf, blijft een manier van werken die me echt ligt. GSK bevestigde dat afgelopen jaar.

Grappig dat zij als pharmaceutisch bedrijf als welkoms bloemen de orchidee op grote ( tamelijk fantasieloze, dat wel) canvas doeken in hun hal hebben hangen. De orchidee, een parasitaire plant vol luchtwortels.
Nu, met Vertrouwen Verbeeld is juist die bloem een van mijn vertrekspunten om mijn eigen beeldverhaal op te bouwen.
Er bruist heel veel en het Fd ligt letterlijk in mijn atelier en fungeert als letterbak voor wat nieuwe tekeningen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten