zondag 31 januari 2010

Artezz eindbeoordeling vooropleiding


 Wat gierde de spanning door het prachtige Rietveldgebouw afgelopen weekend. Vrijdagavond begonnen we op Artezz met opbouwen van de eindbeoordelings tentoonstelling. Het op de juiste manier tonen van je  werk is nog helemaal niet zo makkelijk bleek weer eens.
Gemiddeld hadden de studenten 6m2 om de productie van de afgelopen 18 zaterdagen te laten zien. uiteraard begeleiden de verschillende vakdocenten de studenten met het juist uitlijnen, het kiezen van werk zodat alles toch tot zijn recht komt.
en dan gister, zaterdag de grote finale; de toelating.
Voor mij even spannend. Dan pas zie ik wat de studenten hebben gemaakt bij mijn collega's. Eindelijk heb ik dan een totaalbeeld van hun kunnen en visuele vermogens.

Op het eind van de middag horen de studenten wie wel en wie (toch) niet is aangenomen voor hun gewenste vakrichting.

De tranen, de blijdschap, de teluerstellingen. Alsof ik er gisteren ook stond. Herinner me de emoties van de Rietveld beoordelingen nog maar al te goed. Het was een geweldige dag! Benieuwd wat het een ieder brengen gaat. Of het nou een ja was, gister, of toch een nee. Het is een opmaat voor nieuwe wegen en  waar je, als je goed luistert naar wat je te horen krijgt, weer lang mee vooruit kan!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten