maandag 7 november 2011

De reis met ABN AMRO over vertrouwen

warmtelamp bij Biezenwaard. Wat geven we aandacht en warmte?

En zo kan het gebeuren dat je zo druk bent met het reizen met een groep bankiers dat je vergeet daar verslag van te doen op je eigen blog.


Hielp ook niet dat veel wat ik doe voor de ABN Amro zo nieuw is, en onwennig dat we hebben afgesproken het eerst nog even intern uit te pluizen voor de grote heren juristen op het hoofdkantoor er dwars voor gaan liggen. Een soort preventie aanpak  om geen slapende honden wakker te maken...


Enfin, inmiddels heeft een aantal interventies die ik met de bank heb gedaan, de krant gehaald, dus nu kan het wel..


Vanuit de opdracht om zowel extern alsook intern vertrouwen en verbondenheid meer zichtbaar en invoelbaar te maken, loop ik sinds mei rond bij ABN Amro in district Amstelland. In totaal in zo'n 4 kantoren.


Dit alles vanuit mijn KIS opleiding.


Natuurlijk pak ik het weer iets te grondig aan, maar hoeveel kansen krijg je nou om zo maar achter de schermen te mogen kijken én ook nog te werken vanuit mijn kunstenaarsschap bij een bank?


Kortom, ik ben er vol ingedoken. Ik voel me soms als een kind in een snoepwinkel. Zoveel mooie informatie, uitspraken, mensen.


Véél informatie,veel onrust en soms ook veel weerstand over het waarom en de toegevoegde waarde van een kunstenaar in dit soort rationele organisaties.
Wat me vooral opvalt is dat er zo weinig vragen worden gesteld van de bankiers aan zichzelf.


Men doet zijn werk zoals dat men behoort te doen. En dat betekend werken onder mega tijdsdruk.


Of zoals een bankier het zei: "de tijd die ik krijg om mijn werk goed te doen is nooit de tijd die ik nodig heb om het werk goed te doen."


Maar... Wát een bron van veel is deze reis geworden.


Binnenkort presenteer ik mijn observaties. Ondertussen teken ik me een slag in de rondte om vor mezelf mijn gedachten te ordenen.


De resultaten daarvan eerdaags op dit blog:))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten