vrijdag 18 februari 2011

Bijeenkomst Inspiratiehuis Arnhem op mijn atelier

Waar een berichtje op Linkedin allemaal niet toe kan leiden!
Initiatiefneemster van het Inspiratiehuis  Maria Mazarakis

Toen Maria Mazarakis op Linkedin de interesse aan het peilen was voor de oprichting van een inspiratiehuis in Arnhem, was ik getriggerd. Wat zou ik kunnen bijdragen dacht ik zodat ze zich gedragen voelt in haar inzet. En zodat al die energie ook gewoon concreet vorm kan krijgen.
Stilte voor de storm, alles staat klaar in mijn atelier

Welnu Maria blijkt al heel ver te zijn met haar oprichtingsplannen voor een bijzondere en inspirerende trainingslocatie. En voor de 1e bijeenkomst voor al diegene die geintresseerd hadden gereageert op het Linked forum bleek mijn atelier een mooie en welkome plek!


Mooi om te zien hoe ruim 23 man samen opzoek ging naar waar een ieders persoonlijke "haakje" zat bij het op te richten Inspiratiehuis.










De presentatie van Roy van Dalm was een spekkie naar mijn bekkie. Mooie beelden, heldere analyse en een stevig appel op de oningevulde ruimtes, zowel in de geest als ook in de stad!



Roy neemt ons mee op reis langs de vrije, niet ingevulde ruimte, een voorwaarde om tot creativiteit te komen




Geweldig om te zien dat ook vertrouwen daarin weer zo'n wezenlijke rol speelt. Om tot werkelijke creativiteit te komen, tot de goede flow, is vertrouwen een elementaire voorwaarde


helemaal mijn tekst natuurlijk!


Give change a piece
eindigt Roy voordat we aan de bubbels gaan. Mooi te zien hoe een ieder dat op zijn manier en in zijn eigen werkomgeving vorm geeft!



Voor Maria is de kop eraf, voor ons allen een nieuw pad


Waar ik nu, terugkijken op deze bijeenkomst op kauw is hoe je, zonder zaken niet te zeer al in te vullen,, oftewel, hoe je daadwerkelijk vanuit vrije ruimte, en dus ook uit eigen vrije inbreng, wel beweging creeërt die niet alleen virtueel blijft, maar ook daadwerkelijk mensen, passies en werk verbindt.
Met die gedachtes kom ik ook weer terug bij onze nieuwe opzet van  Vonk!
Binnenkort trappen Maarten en ik officieel af hiermee . Met Vonk gaan we daaraan, onder andere, aandacht schenken tijdens onze Ter Dis avonden. dat is nu nog niet zichtbaar op de site ( die overigens nog steeds in een rudimentair stadium is van opzetten), maar heb geduld.

De avond met het Inspiratiehuis maakte weer hongerig in ieder geval!

Maria bedankt!

Maria is te volgen op twitter:
@inspiratievrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten